ÅPNINGSTIDER
Vi leverer catering alle dager i uken (man-søn). Møtemat leveres kun mandag-fredag. Ordrekontor holder åpent mandag – fredag 08.00 – 16.00. Kjøkkenets og transportavdelingens åpningstider følger etterspørselen. For henvendelser vedrørende utkjøring og levering utenom ordrekontorets åpningstid kan Gastro Catering AS kontaktes på vakttelefon: 465 03 897. Vennligst ha ditt ordrenummer klart.
Gastro Catering holder i utgangspunktet stengt helligdager.
LEIE AV PERSONELL
Leie av kokk | Fra kr 795,- pr time |
Leie av hovmester | Fra kr 850,- pr time |
Leie av servitør | Fra kr 750,- pr time |
I Oslo
Timer for kokk begynner 1 time før oppmøte og slutter 1 time etter avreise. Servitører og hovmesters timer begynner ved oppmøte. Det kan tilkomme et reisetillegg dersom servitør/hovmester ikke kan ta seg til lokalet med kollektivtrafikk i Oslo.
Minimum arbeidstid er 5 timer i Oslo
Utenfor Oslo
Timer for kokk begynner minimum 1 time før oppmøte og slutter minimum 1 time etter avreise avhengig av distansen fra vårt hovedkjøkken. Servitører og hovmesters timer begynner minimum 30min før oppmøte og avsluttes minimum 30min etter avreise. Det kan tilkomme et reisetillegg dersom servitør/hovmester ikke kan ta seg enkelt til lokalet med kollektivtrafikk innen rimelig tid.
Minimum arbeidstid utenfor Oslo er 7,5 timer
BESTILLING
Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger og forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling eller forespørsel ikke besvares innen 24 timer så bes kjøper kontakte Gastro Catering på nytt.
MINIMUM ANTALL
I utgangspunktet egner våre tapas menyer seg til min. 5 personer og vi forbeholder oss retten til å evt. ta kontakt å kansellere bestillingen dersom vi ikke har kapasitet til å levere til færre en 5. Vi forsøker i alle tilfeller å levere så langt det lar seg gjøre selv om bestillingen er mindre enn anbefalt.
Dessert er et tilleggsprodukt, og vi forbeholder oss også retten til å kunne kansellere en bestilling på kun dessert.
BESTILLINGSFRISTER OG ENDRINGSFRISTER
Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig. Minst én uke før arrangementet.
Våre påsmurtmenyer har som hovedregel bestillingsfrist innen kl. 12.00 virkedagen før levering.
Våre tapasmenyer har som hovedregel bestillingsfrist innen kl. 12.00 to virkedager før levering.
LEVERING PÅ HVERDAGER (MANDAG-FREDAG)
For selskaper under 50 personer er fristen klokken 12.00 to hverdager før leveranse.
For selskaper over 50 personer er fristen klokken 12.00 tre hverdager før leveranse.
Dette gjelder også oppdateringer og endringer av eksisterende bestillinger.
LEVERING I HELGEN
For selskaper under 50 personer i helgen er fristen klokken 12.00 torsdagen før leveranse.
For selskaper over 50 personer i helgen er fristen klokken 12.00 onsdagen før leveranse.
Dette gjelder også oppdateringer og endringer av eksisterende bestillinger.
AVBESTILLINGSFRISTER
For selskaper under 50 personer er fristen klokken 12.00 to virkedager før leveranse.
For selskaper over 50 personer er fristen klokken 12.00 tre virkedager før leveranse.
For selskaper over 150 personer er fristen kl.12.00 syv virkedager før leveranse.
For selskaper over 500 personer er fristen kl.12.00 ti virkedager før leveranse.
For avbestilling av Food Truck er fristen kl.12.00 syv virkedager før leveranse.
Ved avbestilling etter utløpt frist men før kl. 16.00 dagen før aktuell leveringsdag faktureres 50 % av totalbeløpet.
Ved avbestilling etter kl. 16.00 dagen før aktuell leveringsdag, eller på aktuell leveringsdag faktureres 100 % av totalbeløpet.
AVBESTILLINGSFRISTER UTSTYR
Ved avbestilling av utstyr frem til 3 virkedager før leveranse faktureres 50% av utstyrsleien
Ved avbestilling av utstyr frem 2 virkedager før leveranse faktureres 100% av utstyrsleien
BESTILLINGSFRISTER PERSONELL
Ved avbestilling under 5 virkedager før arrangement/bestillingsdag faktureres kunden 40% av kostnaden av bookede personaltimer.
Ved avbestilling under 2 virkedager før arrangement/bestillingsdag faktureres kunden 100% av kostnaden av bookede personaltimer.
PRISER OG MVA
Alle priser på nettsiden er inklusive 15 % MVA og eksklusive levering. Denne økes automatisk til 25 % MVA ved bestilling av personell og/eller utleieutstyr.
LEVERINGSSTEDER
Vi leverer til de fleste postnummer i Stor Oslo, Bærum, Asker & Lillestrøm. Får du opp melding om at vi ikke leverer til ditt postnummer ta gjerne kontakt med oss så ser vi om vi kan løse dette. Alternativt kan dere hente ordren på en av våre hentelokasjoner.
LEVERINGSKOSTNADER
Levering i Oslo hverdager 07.00-17.00 kr 400,-
Avstandsbaserte priser for levering utenfor Oslo hverdager 07.00-17.00.
Ved levering i helgen og 17.00-07.00 på hverdager tilkommer et kvelds/morgen/helgegebyr.
PRAKTISKE FORHOLD VED LEVERANSE
Vi anbefaler kjøper å sette leveringstidspunkt opp til en time før selskapet starter. Maten kommer ferdig og pent anrettet i miljøvennlige pappesker. Er det bestilt melaminfat kan kjøper selv returnere fatene til Gastro Catering innen 2 uker fra leveringsdato eller avtale retur på mail mot gebyr. Er maten levert på bambusfat kan disse kastes etter bruk og det er ikke behov for retur.
Varm mat kommer pakket i én eller flere isoporkasser. Den holder maten varm i minst tre timer etter leveranse.
Ved kjøp av grillmeny med kokk hvor Gastro stiller med grill og grillkull tilkommer det en kostnad på kr. 600,- inkl.mva.
Det er kjøpers ansvar å kontrollere at leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen. Ved avvik kontaktes Gastro Catering umiddelbart på tel. 22 27 10 20 i kontortid og 465 03 897 utenfor kontortid. Dette for at vi skal kunne behandle avviket fortest mulig.
UTSTYR
Engangsutstyr/servise følger ikke med i utgangspunktet men kan bestilles mot et pristillegg.
RETUR
Informasjon om retur må avtales før leveransen er effektuert. Ekstra utkjøring utover det som er avtalt på forhånd, samt manglende og/eller skadet utstyr tilkommer sluttfaktura.
Kjøper har tre forskjellige alternativer angående retur:
Alternativ 1: Ingen retur
Vår sjåfør tar med utstyret ved levering. Varmmat kan settes i ovn på 80 grader.
Alternativ 2: Returnere selv
Kjøper kan returnere retur til vårt hovedkjøkken i Persveien 22, 0581 Oslo
Alternativ 3: Bestill henting (Ekstra leveringsgebyr basert på avstand)
Send mail ang. henting til transport@4service.no
LEVERINGSTID OG FORSINKELSER
Vi leverer bestillingen innen avtalt leveringstid. Ved behov kan vi levere opp til én time tidligere. Ved forsinkelser kan kjøper kreve avslag:
45 min til 1 time forsinket -10 % på totalbeløpet
Utover en time forsinket -20 %. på totalbeløpet
Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, vanskelige værforhold eller feilaktig/manglende leveringsadresse, telefonnummer etc. ansees som Force majeure og avslag kan ikke kreves.
BETALING
Betaling for privatkunder skjer via Klarna og det blir sendt ut en betalingslenke ca. to virkedager før leveringsdato. Betaling til bedrifter skjer via faktura. En korrekt fakturaadresse med evt. referansenummer, kostnadssted eller annen merking må være avklart før leveringen har funnet sted.
For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer når du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.
Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
PERSONVERNERKLÆRING